Ademwerk

 

Introductie-workshop: Ontdek je eigen ademkracht.

In deze 2 uur durende interactieve durende workshop krijg je uitleg over de geschiedenis van het ademwerk en met welke techniek ik werk. Waarom het zo belangrijk is om emoties te kunnen uitten. En je gaat zelf ervaren hoe het is om volledig te ademen. Kortom een laagdrempelige workshop voor mensen die nieuwsgierig zijn in wat het ademwerk hun te bieden heeft. Wil je verder met het ademwerk? Als je geen ervaring met ademwerk hebt is deze workshop een vereiste om te kunnen deelnemen aan de thema-ademcirkels “Op adem komen”

Praktisch: Trek makkelijk zittende kleding aan en neem een flesje water mee.

Kijk in de agenda wanneer deze introductie-workshop gegeven wordt.

 

Thema-ademcirkels

Regelmatig zijn er ook thema-ademcirkels. Deze zijn zodanig opgebouwd, dat er een veilige bedding ontstaat om samen met lotgenoten angsten en onzekerheden te kunnen delen. Daarnaast werkt het helend om zonder veel worden elkaar te kunnen verstaan. Deze speciale thema-ademcirkels zijn geschikt voor mensen die al enige ervaring met adem-of lichaamswerk hebben. Twijfel je? Neem contact met mij op.  

Op adem komen na seksueel misbruik (alleen vrouwen)

1 op de 5 vrouwen krijgen in haar leven te maken met seksueel misbruik.

Door schuld en schaamte wordt dit vaak weggestopt, verdrongen of geprobeerd te vergeten.
Dit kan een periode goed gaan, maar het lichaam heeft een geheugen, en als hier seksuele trauma’s in opgeslagen liggen kan het heel lastig zijn om te durven voelen, laat staan in dit gebied.
Door gebruik te maken van de adem kun je op onbewust niveau, zonder dat je er woorden aan hoeft te geven letterlijk op adem komen en op deze manier je lijf langzaam weer belichamen.

Naast dat je een ademsessie ontvangt, gaan we ook spelen, dansen, lachen en andere leuke dingen doen.

Om de veiligheid en individuele aandacht te waarborgen wordt je begeleid door 2 ervaringsdeskundige ademcoaches in een kleine groep van maximaal 6 vrouwen. 

Op adem komen in het dagelijks leven

ademen is levenAdemhalen: het grootste deel van ons leven besteden we nauwelijks aandacht aan onze ademhaling. We staan er gewoon niet bij stil wat het effect van beter ademen is op de kwaliteit van ons functioneren. De stress is bij velen van ons groot en daarbij is de kwaliteit van de lucht die we inademen bedroevend slecht. Want onze ademhaling is letterlijk onze levensenergie. Het is schrikken als je beseft hoe weinig aandacht er is voor de wijze waarop mensen ademen. Je moet eerst lichamelijke klachten krijgen alvorens daar werkelijk serieus naar gekeken wordt.

Tijdens deze workshop kom je te weten welke positieve eigenschappen je adem voor je heeft. En hoe je deze op een simpele manier kunt benutten. Ook ga je een ademsessie ervaren waardoor je letterlijk op adem kunt komen. 

Individueel

Naast de ademcirkels kun je bij mij ook terecht voor individuele ademsessies. Tijdens deze sessies neem ik voldoende tijd voor je en krijg je een 1 op 1 ademsessie. In een groep kan het nog wel eens gebeuren dat je ‘verdwijnt’ in de groepsenergie. Dit kan heel prettig voor je zijn, en daar is ook niets mis mee. 
Deze beschermingsmechanisme kan je ook in de weg staan om een stap dieper in je proces te durven stappen. Samen kunnen we op ontdekkingsreis gaan en zal geef ik je een veilige bedding om te onderzoeken welke ‘oude’ overtuigingen je weerhouden om je leven te leven zoals JIJ dat wil!

Ademsessie (los)

Een ademsessie kan je helpen om je, zonder veel te praten, een thema of probleem waar je mee worstelt helderder te krijgen. Door de adem in te zetten als transformerende tool kun je zakken in diepere lagen van je lichaamsbewustzijn. Mijn liefdevolle en aandachtige aanwezigheid zorgen ervoor dat je een veilige bedding ervaart om je over te geven aan je adem. Door diep en verbonden te ademen krijgt het systeem de mogelijkheid om emoties te voelen en te uitten, zodat ze zich niet vast hoeven te zetten. Als er spanningen in het lichaam aanwezig zijn, kan het zijn dat ik hier drukpuntmassage op toepas om meer ont-spanning te geven. Na afloop mag je nog heerlijk even wegdromen en kun je alles laten integreren.

Adem-route (VIP-traject)

Een enkele ademsessie kan al verhelderend werken, maar wil je echt stappen zetten in je proces, dan is de adem-route een uitkomst. Je stippelt je eigen route uit: Waar sta je nu en waar wil je naar toe?
Tijdens dit traject gaan we ook aan het werk met de negatieve overtuigingen welke je hebt ontwikkeld, hoe je deze kan ontmantelen en welke angsten je weerhouden om te doen wat je eigenlijk zou moeten doen. Hiervoor maak ik gebruik van lichaamsgerichte coachingstechnieken en krijg je huiswerkopdrachten mee.

 

Aanmelden

12 + 2 =

Toekomstige evenementen

  1. Op adem komen in de tent

    juli 21 @ 19:30 - 22:00
  2. Monday Morning Moving Meditation Mix

    juli 22 @ 10:00 - 12:00

GRATIS 31 Relaxende tips

Download GRATIS mijn e-book met 31 Relaxende tips en blijf op de hoogte!

“Ik heb een gekneusde rib, dit is pijnlijk en lastig bij het doen van de dagelijkse dingen. Spieren verkrampen en bewegen wordt minder vanzelfsprekend. De neiging om steeds hoger en oppervlakkig adem te halen draagt niet bij tot een tof gevoel. Dankzij een subtiele ademsessie van Annelies voelde mijn spieren een stuk meer ontspannen. Ademhalen en bewegen gaan daardoor ook stukken beter.”

Mieke

Vandaag heb van Annelies een ademsessie ontvangen. Wat een toppertje is ze toch, door haar manier van begeleiden kon ik bij een oud stuk gevoel komen en voel ik dat ik weer wat meer heb losgelaten.

Dank je wel Annelies

Jeanet

Nieuw in 2020

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Groepstraject:  Aandachtig Ademen

Deze groepstraining is voor mensen die enige ervaring hebben met lichaamswerk, en meer willen ervaren in hun lichaam, zonder dat de mind hun in de weg zit met belemmerende overtuigingen. Door gebruik te maken van actieve meditatietechnieken, lichaamsgerichte coaching technieken en ademsessies kan er op onbewust niveau diepgaande veranderingen teweeg gebracht worden. Hierdoor wordt je in het dagelijks leven ook meer bewust van je rol van je ademhaling en kun je dat inzetten op stressvolle momenten!